DIARI KASIH NURIN

Monday, April 7, 2014

DIARI CUTI MAC 2014

HARINYA TIBA LAGI

Alhamdulillah,syukur Ya Allah,hari ini kami ,saya dn dan seorang abang berpeluang mengikut abah dan mama menjadi tetamuNya lagi. Syukran Ya Allah.Setinggi-tinggi kesyukuran kami panjatkan kepada Mu.
Manisnya lagi kali ini Mama dan abah dapat mengimbau kembali detik-detik menjadintetamuNya di musim haji di dan hujung 2013 awal tahun2004, iaitu berihram dari tanah air. Ini bermakna perjalanan kami terus dari KLIA-JEDD-MEDINNA.Ketika itu saya belum dilahirkan lagi...
Hari ini tanggal 22 Mac 2014 kami  diterima  menjadi tetamunya untuk ke sekian kalinya melalui Agen WIRA SAUJANA.

Ya Allah !Ya Raheem...kau lancarkanlah perjalanan SV 831kami ke destinasinya. Semoga kami di permudahkan semua urusan dan pulang dengan umrah yang makbul.InsyaAllah.
Alhamduillah kami dapat seat sederet...46D,E,H,G. Taklah  duduk bersepah yang sangat sukar un tuk mamanak memantau makan minum saya yang kuat tido dalam penerbangan....hihi

Setelah menunggu hampir hampir 5 jam kerana fligth delayed selama 2jam...Alhamdulillah lebih kurang jam 5.30 ptg kamipun mendaftar masuk ke bangunan stelite..melalui pintu B37 nun jauh ke selatan.Kira-kira satu jam sebelum 'take off"...isyarat dari anak kapal dalam bahasa arab,inggeris dan bahasa melayu...membaritahu bahawa kami telah tiba ke Qornumunazzil...iaitu tempat berniat Ihram...maka bermulalah perjalanan Ihram dan kami perlu menjaga ke semua 13 pantang larang dalam ihram kami....Robbituassirr....Ya Allah permudahkan segalanya.....LABBAIKALLAHUMALABAIK......

Kami selamat sampai dan Checkin Nada Diaffah jam 9.35 malam. Alhamdulillah kami ditempatkan di bilik 102 secara berempat.Biliknya cukup selesa.Setelah makan malam,dan berehat sebentar...kira-kira jam 10.30 malam kami dibawa oleh Mutawwif yang bertugas untuk melengkapkan umrah pertama kami. Disebabkan orang terlalu ramai.....kami cuma dapat menyiapkan umrah iaitu bertahlul kira-kira jam 1.30 pagi....jadi kamipun...berehat saja di masjid Agong ini sementara menunggu masuk waktu subuh iaitu sekitar pukul 4 52 pagi....macam lama kan?...tapi sebenarnya tidak terasa begitu jika kita di sini.....

SAYA,ABANG,MAMA DN ABAH

Setelah mengharungi perjalanan lebih kurang 7-8 jam...akhirnya kira-kira jam 8 malam kami selamat tiba ke kota penuh cahaya ini.Perjalanan bas kami begitu lancar. Di Madinah kami chek inn diHotel Al Anwar Movenpick.Alhamdulillah sekali lagi mengimbau kenangan musim haji saya dan suami pada tahun 2004. Cuma bezannya masa haji kami menginap di Bilik 603.Al Haram Tower iaitu bilik kami meengadap Masjidil Al Nabawi,tetapi kali ini kami menginap di Bilik 702 di Madinah Tower.Ini kerana Hotel ini mempunyai dua Tower yang mana menyebabkan kekeliruan kepada bukan sedikit jemaah kerana kedudukan No bilik dan Aras adalah sama...yang berbeza  cuma menaranya sahaja. Di sini kami makan dan minum di Restoren Toyibbah di Aras 1....yang mana settingnya begitu superb.....maklumlah Hotel 5 bintang....Syukur Alhamdulillah,cuma menu dan masakannya... ala-ala sahaja....bak kata Ustaz Mutawwif...menu THAINDON(iaitu Thailand dan Indonesia)...tapi bagi saya...rasa macam lebih kurang masakan orang Bandung aje...jagung rebus,keropok sayur tak boleh tinggal.........hihi..rindu pulak dengan masakan dari Catering ketika di Mekah.....
DI MADINAH

DIARI CUTI DISEMBER     D PETROSAINS KL

1. Alhamdulillah...
    2015...Pesan abah...sentiasa sematkn dihati semua lillahitaala...
    mama masih dalam pemulihan..tp semakin ok.
    EY 211....KUL ABUDHABI JEDD
    Mira Ajyad Hotel...dengan pengalaman baru

2. Buat anak-anak di perantauan...Selamat berimtihan.. semoga Allah sentiasa membantu diiringi redha dn kasih sayang kami...

Buat angah Ain...Sanah Helwah������
    Turn to 23th(Jun2)...syukur berpeluang meraikn walaupun hanya berdua dgn acik Amir di Bumi Kinanah..Along mesti sgt sibuk dengan Kelas di penghujung2 pengajiannya...lgpun bukan week end dn jarak memisahkn kauorang������
    Buat Aiman yang baru menjadi warga USIM..semoga bersemangat dn terus bersemangat.Yakinlah dengan hikmah dariNya atas semua rezeki yg dapat.Alhamdulillah!!!
    Maaf mama menulis melalui ruangan ini kerana ini saja yg mudah loading....line mcm tersekat2
    Semoga kita semua terus beristikomah dengan amanah dn tanggungjawab masing2. dan berada dlm kasih dn rahmat Ilahi sentiasa.Ameen��������������������